V Concurso literario Mª Vitoria
Taboada: os premios
Xa temos gañadores do V Concurso literario Mª Vitoria Taboada:
Na categoría de poesía a gañadora foi
AROA ESPIÑO GONZÁLEZ polo conxunto de poemas titulados respectivamente
“Inspiración”, “Depresión” e “Maltrato " por conseguir expresar con
precisión e empatía social a variedade extrema da experiencia emocional humana,
dende a esperanzada felicidade que proporciona a creación artística ata a
crueldade que nega identidades e xera os ocos da depresión.
O xurado outorgou ademais dous accésits:
Un, ao conxunto de poemas titulados,
respectivamente, “Ela pasa”, “Muller” e “Nós mesmas”, da autoría de NOA GARCÍA
DÍAZ,pola contundente e directa denuncia da violencia sobre a muller, sen
renunciar á expresión coidada e orixinal na liña de actuais formas poéticas
vinculadas aos novos medios de comunicación dixitais.
Outro, ao conxunto de poemas presentados
baixo o lema “Guerra” da autoría de CRISTINA GUERRA VILA, pola
orixinal fereza e riqueza da linguaxe empregada para expresar, máis alá dos
significados, os vaivéns da paixón amorosa e o absurdo das convencións de
xénero
Na categoría de relato curto resultou
gañador ROBERTO AGRA BUJÁN polo relato presentado baixo o lema “Agra”, polo atinado
xeito en que mestura a denuncia social cos elementos propios do relato gótico.
Nun contexto de crise que afoga o protagonista e a súa familia, o
autor sitúa a aquel nunha atmosfera sobrenatural e aterradora,
facéndonos partícipes do seu medo e desacougo.
Nesta categoría de relato curto o xurado
considerou outorgar dous accésits:
1º accésit para SARA GRANJA
SANMARTÍN polo relato titulado “A illa de Ogigia”, por como
reinterpreta o mito clásico dende a perspectiva de Calipso, como muller vítima
do poder.
2º accésit para ALBA LUGO REY por
“Contratempos de artista”,polo xeito case cinematográfico que lle
permite ás persoas lectoras visualizar a escena e pola súa riqueza expresiva.
O xurado considerou deixar deserto o
premio de sketch teatral.
O 30 de maio, ás 12:00, terá lugar o
acto de entrega dos premios na biblioteca do instituto.
A seguir os textos
premiados:
Poesía:
1º Premio:
Inspiración
Ao son do vinilo
as túas mans
pintan con óleo un lenzo.
E neses intres,
onde o viño flúe polos beizos
a inspiración florece.
Movementos coidadosos
cheos de detalle.
Pensamentos de cor.
Figuras de vida.
Ao son do vinilo
as túas mans
bailan sobre as letras.
E neses intres,
onde o fume corre polo aire
a inspiración florece.
Palabras profundas
cheas de mensaxes.
Ideas utópicas.
Persoas de vida.
Ao son do vinilo
medran as cousas.
Depresión
Na mente non queda razón
só loucura.
Onde existían sentimentos,
agora, só un oco.
As mans perderon o rumbo,
non querer finxir máis.
Non me escoito,
non me atopo.
Procuro como anhelo
unha sensación,
e as bágoas tan só
trazan dor.
Cheo de maldade
o desalento corre.
E como unha pinga
a miña identidade desaparece.
Enche o baleiro a loucura,
esmagando os meus restos.
E o quebrar dos recordos
alenta o meu fin.
Maltrato
Tintinan sobre nós os medos
e coas dúbidas voando,
calamos.
Sen voz,
sen opinión.
E como equilibristas
cruzamos unha tenue corda.
Se imos cara a diante,
cáennos pedras.
Se ficamos quedas,
perdemos.
Sen axuda,
sen saber como,
cruzamos a corda.
Cheas de esperanza,
márcanos a escuridade para sempre.
A ignorancia,
a pasividade,
a violencia,
a dor,
mátannos.
Tintinan sobre nós os medos,
e coas dúbidas voando,
somos maltratadas.
Aroa Espiño González
Accésit:
Poema un:
Quero cravar os teus beizos,
contra o meu peito nu,
fíncame contra ti,
gúrrame e non me soltes xamais.
Deploro o instante de non terte,
teimo en ti,
afíncome como nunca antes o fixen de ninguén.
Poño toda a miña labia en ti,
coida que non podo ser máis veraz.
Estimo a beldade do teu ser,
trócasme en beixadora,
coloro edéns no teu espido,
trunfas en min, e gañamos a partida.
O colorido das túas faceiras,
o in albis que me incita o teu ollar,
o sismo dos nosos corpos ao unirse,
o vezo, a ti, a nós os dous.
Padecemos unha dilación de apreixos,
executamos un envío de promisións,
realizamos unha proeza xuntos,
a rente túa, ledicia!
Poema dous:
Sexo,
Feminino, masculino?
Discirno, deslindo,
non nos estremedes,
non nos xebredes.
Azul para as nenas,
rosa para os nenos.
Amarelo para @ que lle pete,
laranxa para @ quen desexe.
Poñédesnos a mortalla,
escravos da sociedade,
en catividade do politicamente correcto,
malandríns da liberdade.
Racharemos eses absurdos ideais,
o noso destino é a batalla,
loitar polo que é o noso,
os nosos dereitos,
só pido iso.
Ignorantes da realidade,
inhumanos dispostos a ferir.
Somos persoas,
non xenitais.
Poema tres:
Fúcheste, deixándome soa,
sen darme a opción de compartir momentos contigo,
de vivir só unha meirande parte,
do que viviches cos demais.
Deploro o intre no que falan de ti,
no que aluden ás súas andanzas contigo.
Eu non teño ren,
tan só un retrato, e algunhas abstraccións.
Porque aí si que te teño, no meu acordo.
Disque hai persoas que xamais se van.
Aínda que xa non esteas,
escoito o teu ser,
iso non mo nega ninguén.
Persoas eternas.
Acudo a ti cando non teño a ninguén máis,
endexamais me fallaches.
Ti sempre trunfas, só coa túa caricatura.
Alzaches o voo,
sen ás,
sen ollos,
sen corpo,
sen min.
Cristina Guerra Vila
Accésit:
Ela pasa
Ela pasa
e leva o inverno consigo.
Cos seus olliños tristes,
de estrelas que
perderon desexos.
Ela pasa,
coa súa primavera
libre de cerdeiras,
e os máis tristes
dos versos.
Leva consigo
a tormenta perfecta,
e a dor en venda.
Non quere que
a golpee o amor,
porque ela xa leva
todas as penas
consigo;
cando ela pasa.
Muller
Son esa nena á que non deixaches xogar
porque era unha nena.
Son esa moza á que non consideraches rival suficiente coa que discutir pero fartábaste a criticar o seu físico.
Son esa moza á cal non deixabas nas festas tranquila, porque era moi estreita por non facer e moi fresca por facer.
Son esa muller á cal negácheslle o beneficio da dúbida, non a vías capaz de estudar esa carreira. Que non lograría ese posto de traballo polo seu esforzo.
Son esa muller da que te mofas por cruzar de rúa se vai soa pola noite pero que mañá igual non aparece, que vai co móbil nunha man e as chaves na outra.
Son esa muller que xamais se pode pasar de copas, está en xogo a súa vida.
Son esa muller que te rexeitou e chamácheslle de todo.
Son esa muller á que subestimaches, como moitas outras.
Esas outras que demostraron que o termo "sexo débil" só existía nos dicionarios.
Esas que lograron estudar, traballar, ter contas ao seu nome nos bancos, ter negocio propio, ser independentes... ser elas mesmas.
Esas polas que grazas aos seus esforzos, hoxe podemos ser quen somos.
Son esa moza á que non consideraches rival suficiente coa que discutir pero fartábaste a criticar o seu físico.
Son esa moza á cal non deixabas nas festas tranquila, porque era moi estreita por non facer e moi fresca por facer.
Son esa muller á cal negácheslle o beneficio da dúbida, non a vías capaz de estudar esa carreira. Que non lograría ese posto de traballo polo seu esforzo.
Son esa muller da que te mofas por cruzar de rúa se vai soa pola noite pero que mañá igual non aparece, que vai co móbil nunha man e as chaves na outra.
Son esa muller que xamais se pode pasar de copas, está en xogo a súa vida.
Son esa muller que te rexeitou e chamácheslle de todo.
Son esa muller á que subestimaches, como moitas outras.
Esas outras que demostraron que o termo "sexo débil" só existía nos dicionarios.
Esas que lograron estudar, traballar, ter contas ao seu nome nos bancos, ter negocio propio, ser independentes... ser elas mesmas.
Esas polas que grazas aos seus esforzos, hoxe podemos ser quen somos.
Polas que podo ser o que queira.
Incluso sexo forte, incluso muller.
Nós mesmas
Degradáronnos e infravaloráronnos.
Feito nada humillado, obxectivizado e excravizado.
Mutiláronnos os xenitais.
Tratáronnos como propiedade de pais e maridos.
Matáronnos por bruxas, por putas, por querer estudar, traballar e votar.
Por querer ganar o mesmo que un home, por querer rexer no noso corpo.
Por querer usar anticonceptivos.
Por querer gozar.
Por querer ser libres.
Por negarnos a ser violadas.
Estamos fartas de que nos levanten a voz facéndonos sentir inferiores.
Feito nada humillado, obxectivizado e excravizado.
Mutiláronnos os xenitais.
Tratáronnos como propiedade de pais e maridos.
Matáronnos por bruxas, por putas, por querer estudar, traballar e votar.
Por querer ganar o mesmo que un home, por querer rexer no noso corpo.
Por querer usar anticonceptivos.
Por querer gozar.
Por querer ser libres.
Por negarnos a ser violadas.
Estamos fartas de que nos levanten a voz facéndonos sentir inferiores.
Estamos fartas de que nos digan que nos
pasamos ou que somos unhas pesadas e amargadas.
Estamos fartas de que se diga que as principais causas de violacións son o alcohol, a túa roupa, as festas, as rúas solitarias... cando é o violador a causa.
Estamos fartas de ser obxectivizadas e hipersexualizadas, ata o punto de que unha nai non lle pode dar de mamar a seu fillo na rúa pero vemos carteis de roupa interior con mulleres seminúas. De ver nenas de 13/14 anos sexualizadas por levar un top.
Fartas de que cando unha nena está de bo ver, para calar as malas linguas sempre se diga que é a filla de / irmá de / noiva de... porque cando hai un home de por medio respéctase.
Fartas de que cando nos estean insistindo só faga efecto dicir que tes mozo, porque cando hai outro home de por medio, respéctase.
Fartas de que se nos cuestione.
Fartas de que se nos silencie na nosa loita.
Fartas de ser o sexo débil.
Fartas de non poder ser muller e libre ao mesmo tempo.
Estamos fartas de que se diga que as principais causas de violacións son o alcohol, a túa roupa, as festas, as rúas solitarias... cando é o violador a causa.
Estamos fartas de ser obxectivizadas e hipersexualizadas, ata o punto de que unha nai non lle pode dar de mamar a seu fillo na rúa pero vemos carteis de roupa interior con mulleres seminúas. De ver nenas de 13/14 anos sexualizadas por levar un top.
Fartas de que cando unha nena está de bo ver, para calar as malas linguas sempre se diga que é a filla de / irmá de / noiva de... porque cando hai un home de por medio respéctase.
Fartas de que cando nos estean insistindo só faga efecto dicir que tes mozo, porque cando hai outro home de por medio, respéctase.
Fartas de que se nos cuestione.
Fartas de que se nos silencie na nosa loita.
Fartas de ser o sexo débil.
Fartas de non poder ser muller e libre ao mesmo tempo.
Noa García Díaz
Relatos:
1º Premio:
Cantas veces se maldicira por facer iso? Xosé estaba
cansado xa de entrar en mansións abandonadas de noite a roubar o pouco ou nada
que quedase neses lugares esquecidos e lúgubres sobre os que aboiaban as máis
escuras e inquietantes lendas. Xa levaba así máis de un ano e aínda non se
afixera a entrar pola noite nos outrora fogares de xente rica e nobre.
De todos modos, non quedaba outro remedio;
tiña que alimentar a súa muller e os seus dous fillos, e vender o que atopaba
nas mansións era o único que lles daba algo de cartos, os suficientes para
comer durante dous ou tres días. Sempre había algún amante do pasado disposto a
pagar unhas cantidades decentes de diñeiro por calquera parvada que Xosé
atopase nas súas excursións.
E, aínda que o sorriso dos seus amados
pequenos facía que o esforzo por vencer o medo pagase a pena, nada espantaba o
horror e a repulsión que facían presa no cabeza de familia cando se atopaba
ante as portas dunha nova construción por explorar e saquear nas horas
nocturnas. Era aínda maior este medo cando o ceo se cubría dun denso manto de
nubes que ocultaban a lúa e descargaban a súa rabia sobre a terra por medio de
chuvias torrenciais e tronos de terrible estrépito.
Nunha situación así, víase agora Xosé, a
cúpula celeste parecía berrar con cada tronada e azoutar a terra con cada lóstrego
mentres derramaba bágoas de rabia sobre esta, e impertérrita ante todo este
espectáculo natural erguíase diante del, impoñente e maxestosa, a mansión da
familia Faustotimbrado. Era unha construción feita na súa maioría de madeira,
de dous pisos, numerosas ventás de pequeno tamaño que percorrían fachada e un
tellado composto por lousas escuras como o ónix.
Achegouse o home á entrada resgardada da
choiva por un pequeno peitoril dunha das ventás que se atopaba xusto en riba da
porta, forzouna sen moitas dificultades, acendeu a lanterna e dispúxose a
internarse na escuridade que reinaba no interior da mansión. Tiña moi presente
o que lle dixera un ancián dunha vila próxima: "Esa familia xa era temida
polos avós dos meus avós, os rumores din que practicaban sacrificios humanos e
rituais nesa casa do monte pero claro, como eran xente próxima ao monarca,
nunca se lles fixo nada..."
Alleo ao que Xosé buscaba, o cabaleiro non
o advertiu de que non se internase nos corredores daquela casa nin dos rumores
que dixeron escoitar algúns transeúntes que tiveron a mala fortuna de pasar
diante do lugar pola noite. Pero, de todos xeitos, ao entrar, o pai preocupado
en busca de reliquias non escoitou nada máis que os seus pasos e, aínda que
intranquilo e atemorizado, comezou a súa busca.
Entrou na mansión e a luz da lanterna
rachou as tebras que cubrían coma un denso manto o lugar, puido así ver
difusamente a estrutura do vestíbulo no que se atopaba; o chan estaba oculto
baixo unha alfombra de po agrisado e unha enorme escaleira erguíase diante del
e levaba ao piso superior do cal se podía ver desde a súa posición un corredor
xusto ao rematar a subida. No piso inferior, dous corredores partían de cada
unha das paredes esquerda e dereita. Atopábase adornado o vestíbulo con diversas
cómodas e con numerosas figuras de corpos de madeira de forma antropomorfa que
noutro tempo deberon de servir para soportar rexias armaduras.
O vento e a chuvia, así como o ruidoso
estrépito dos tronos, entraban con forza polos ocos das fiestra de todo o
lugar, resoando co eco e dando unha aura de sinistra maldade e de que en
calquera momento unha pantasma podería aparecer clamando vinganza por unha
morte inxusta. Tales pensamentos facían que Xosé quedase paralizado de terror,
sempre fora unha persoa moi medorenta e aínda que xa levaba tempo saqueando
casas antigas, nada era capaz de espantar o horror, pero recordou que del
dependía que os seus nenos comesen e desterrou o medo e comezou a camiñar co po
amortecendo o son dos seus pasos.
Rexistrou o piso inferior, nada, correu
angustiado por todos os andadeiros en busca de algo de valor que puidese vender
para alimentar os seus fillos, non atopou ren; logo dispúxose a buscar no piso
superior desesperanzado pois este era considerablemente máis pequeno que a
planta baixa, tampouco deu con nada que puidese ser cobizado por algún
coleccionista de reliquias.
Xa esgotado e esnaquizado pola certeza de
que os seus pequenos deberían pasar sen comer uns días, Xosé divisou unha
pequena trapela de ferro que brillou cando a lanterna a alumeou. Acercouse ao
zapón e tirou del con forza, deixando á vista unha serie de escaleiras feitas
na pedra que descendían de xeito moi inclinado e irregular, baixou por elas
ávido de atopar algunha valiosa antigüidade.
Ao rematar o tramo de descenso, apareceu
fronte a el unha gran porta de carballo con remates de aceiro robusto, Xosé xa
se imaxinaba que detrás desa entrada debía atoparse un gran tesouro; grande foi
a súa decepción cando atopou unha estancia octogonal baleira feita completamente
con pedras irregulares con horrorosos gravados na cal o máis importante que
tiña era unha fenda no centro do piso do que parecía xurdir un fume dunha cor
estraña e horriblemente inhumana.
Fascinado e atemorizado polo vapor dun ton
que nunca vira, o home acercouse con precaución ao centro da habitación e
agachouse para examinar máis de preto a emanación. De súpeto a estancia quedou
completamente a escuras, a lanterna desapareceu da man de Xosé e este púxose en
pé completamente aterrorizado.
A luminosidade volveu tan violentamente
como se fora, e cando retornou Xosé sentiu un novo arrepío, no lugar da fenda,
atopábase agora un pedestal que remataba nunha ampla cunca sobre o cal
repousaba un dodecaedro dun ton parecido ao do fume e do que emanaba a única
luz que iluminaba a estancia. Ao redor deste pedestal, atopábanse sete figuras
antropomorfas completamente negras que formaban un círculo que Xosé completaba.
Pouco a pouco, foi vendo cunha mestura de
horror e fascinación como as pantasmas se ían acercando ao pedestal unha a unha
e cortando as palmas das mans cun sinistro aparellado similar a unha daga pero
feito dunha densa negrura. Pero o cumio do terror chegou cando Xosé, dominado
por un impulso irrefreable, comezou a camiñar cara ao centro da estancia e
rachou a pel da súa palma cun coitelo que aparecera dun xeito inexplicable na
súa man.
Veu caer o sangue que se disolveu na
substancia negra que saíra das mans dos espíritos ao cortarse e ao segundo que
lle seguiu observou como da cunca brotaba unha esencia inmaterial de enorme
malignidade, non a vía pero sentía toda a súa forma, algo horrible que é todo e
á vez, non é nada; os baleiros do inmenso cosmos e de igual maneira toda a
materia que habita nos mares escuros de inmensidade estrelada.
De súpeto, unha luz rodeouno e percibiu
vagamente cousas que farían tolear a todos os homes; océanos infinitos de
abominables seres, ángulos e formas imposibles e aínda sen concibir por ningún
ser humano e estrañas terras de grotesca formación como a indescritible X’oht
Zwak-iu. Viaxou polo espazo e o tempo, observou os comezos e os finais de
milleiros de sistema solares, asistiu ao nacemento do mesmo universo e estivo
en presenza de criaturas tan horribles como poderosas que escapan a todas as
leis da natureza que o home chegara a coñecer.
Pero todo esta viaxe astral rematou
bruscamente, o son da porta ao cerrarse violentamente devolveu a Xosé ao
presente e á Terra. O pedestal e o fume desapareceran e agora so quedaban no
lugar sete esqueletos que o home puido ver dificultosamente grazas a unha luz
de procedencia descoñecida que bañaba a estancia. Correu cara á porta desexando
non compartir a mesma sorte que os corpos e tenteou tirala abaixo, nada. Nun
instante a luminosidade desapareceu e só quedaron tebras nas que Xosé
permaneceu petrificado polo medo.
Roberto Agra Buján
1º Accésit:
A illa de Ogigia
Hai non moito tempo existiu unha pequena
illa no mar Mediterráneo chamada Ogigia. Só unha persoa vivía alí, unha rapaza
sen nome que se ocupaba de coidar a todos os viaxeiros que alí chegaban.
Sempre pasaba o mesmo. Alguén novo
aparecía na praia, ela coidábao e el desaparecía en canto se atopaba mellor.
E así, despois de moito tempo atopou na
praia a un rapaz inconsciente e, como acostumaba facer, levouno á súa cova para
cambialo de roupa e curalo. Como acontecía pasar nestas situacións, o seu nome
veulle á mente, Álex.
Cando o examinou deuse conta de que o
rapaz estaba moi mal, levaba días sen beber e semanas sen comer, e estaba
gravemente ferido na súa perna dereita, estaba rota.
Debido ao deber da rapaza, os deuses
proveran a illa con todo tipo de artefactos para curar enfermidades no menor
tempo posible, e aínda que a moza non podía recordar aprender como usalos,
sabía o que tiña que facer en cada momento.
E así, despois dalgúns días, Álex abriu
os ollos.
−Onde estou? — Foi o primeiro que dixo
ao espertar. A rapaza achegouse a el de inmediato, iso sobresaltouno. —Quen es
ti? Que queres de min?
−Non te preocupes, quérote axudar. Son a
ninfa de Ogigia, chegaches aquí hai uns días inconsciente. Eu estiven
coidándote, pero aínda estás moi débil.
O rapaz non parecía entender nada do que
pasaba. Parecía novo, demasiado novo como para chegar á súa illa. Entre as súas
pertenzas había un coitelo, e o rapaz vestía unha oxidada armadura. Que facía
alguén da súa ideade loitando?
−Non confío en ti. — Dixo de súpeto.
−Sei quen es. Ti es Calipso. Non sei que queres de min, pero non penso quedarme
nin un día máis.
−Calipso? Non entendo.
Durante uns segundos ambos miraron un
cara ao outro sen dicir nada. A rapaza non entendía nada. Era a primeira vez
que alguén desconfiaba dela. E, quen era Calipso? Por que a confundía con ela?
O xeito en que o rapaz a miraba
asustouna, parecía que podería atacala dun momento a outro. Finalmente, ela falou.
−Non sei quen é esa Calipso da que
falas. Quero axudarche. O meu traballo consiste en coidar dos viaxeiros que
chegan aquí ata que se atopen mellor. Estás ferido, non podo permitir que
marches ata que a túa perna mellore.
−E que pasa con Odiseo? Retivéchelo aquí
por sete anos só porque estabas namorada del.
O rapaz levantouse, tivo que agarrarse a
unha pedra para non caer, pero mantivo o equilibrio.
−Non coñezo a ningún Odiseo. Por favor,
senta outra vez, deberías descansar.
Outra vez, silencio. Na mente da rapaza
aparecían todo tipo preguntas. Quen era Odiseo? Por que por primeira vez alguén
non confiaba nela? Por que Álex parecía tan enfadado? E por que a chamaba
Calipso? Ela non tiña nome, era simplemente a ninfa de Ogigia.
Por algún motivo, o rapaz pareceu
lembrar algo que o tranquilizou e sentou na cama. A ninfa achegouse a el, quen
dixo:
−Así que os rumores eran certos. Ti non
o recordas.
−Recordar que? Recordo perfectamente a
cada unha das persoas que me visitan, pero non coñezo a ningún Odiseo. E
prometo que todos os que quedan aquí marchan en canto se atopan ben. Son
soamente uns días. Por favor, confía en min, eu non teño nada que ver con esa
Calipso da que me falas.
Pronunciou todo isto o máis rápido que
puido. Necesitaba respostas xa. Álex sacou un debuxo da mochila na que estaba o
seu coitelo e ensinoullo. Era ela.
−Verás, esta é Calipso. −Comezou a
explicar, sen esperar a súa reacción. −Filla dun titán chamado Atlas. Cóntase
que vive recluída na illa de Ogigia. Hai moito tempo chegou a ela un heroe
chamado Odiseo, e Calipso namorou del. Para que non marchase, ofreceulle a
xuventude eterna se quedaba, pero el desexaba volver coa súa muller. Ela,
furiosa polo rexeitamento, secuestrouno durante sete anos facéndolle crer que
pasaban uns días. A deusa Atenea axudouno a fuxir, e Calipso quedou condenada a
vivir na illa para sempre.
Non podía ser. Era imposible. Ela nunca
estivera namorada, e moito menos dun tal Odiseo. Pode ser que ela e a deusa
Atenea non se levasen moi ben, pero ela estaba recluída por ser a filla dun
titán, non por secuestrar a ninguén.
Ela nunca podería facer algo así.
−Entón chámome Calipso? —Foi o único que
preguntou.
−Si. E non tes moi boa fama entre os
deuses e os heroes. Pero hai pouco empezaron rumores de que a deusa mentira
sobre ti para protexer a súa reputación.
−Eu non teño nada que ver con isto.
Prométoo. --Cando Calipso levantou os ollos do chan da cova, Álex xa non
parecía asustado. —Non entendo nada...
−Non podo contarche nada máis. Agora sabemos
o mesmo.
−Pero eu si que estou cumprindo un
castigo. Quero dicir, eu son filla dun titán, os deuses non poden
permitir que intente facerme co poder, ou liberar o meu pai. Entendo por que o
fan, a min gústame axudar os demais. Gustaríame saír de aquí algún día, si,
pero nunca faría dano aos meus visitantes... —O rapaz pareceu sentir mágoa
dela, pero só sorriu amargamente. Estaba algo pálido. —Se descansas, mañá
volverás á casa.
Tras darlle as boas noites, Álex quedou
durmido e, cando Calipso volveu pola mañá, el xa non estaba alí. Outro máis que
marchaba.
Pasaran varios días, e a rapaza seguía
dándolle voltas ao que lle dixera. Estaban inventando cousas sobre ela? Sempre
intentaba axudar a todos os heroes como podía para que volvesen á casa canto
antes, e así llo agradecían?
Non podería soportar que o resto dos
visitantes desconfiasen dela. Non tiña culpa de nada.
Por primeira vez, cando veu a un novo
rapaz tirado na costa, non o axudou de inmediato. Ollou cara ao ceo e, sabendo
que a escoitaban, berrou:
−Pensas que é divertido enviar tan
seguido xente ferida para que eu faga o teu traballo? Para min non o é! Non
quero que te sigas aproveitando de min! Non sei quen é este nin quero ter nada
que ver con el. Non penso axudalo, así que podes levalo de volta!
Mentres berraba ao ceo, non se decatou
de que o rapaz ollaba cara a ela. Parecía que a situación o divertía.
−Non quero molestar, pero estou xusto
aquí.—Dixo.
Calipso, sobresaltada, xirouse a velo e,
por primeira vez en séculos, veu como alguén lle sorría sinceramente.
−Preséntome. −Volveu falar−. Chámome
Leo, e ti?
Sara Granja Sanmartín
2º Accésit:
Contratempos de artistas
Caía a tarde fronte as ventás do
Conservatorio Profesional ao que Aurora asistía. Atopábase nunha aula libre, co
xersei engurrándose contra o respaldo da cadeira, os brazos cruzados debaixo do
peito e a mirada dos seus ollos café cheos de cansazo cravada no teclado de
ébano e marfil. Estaba quedando sen paciencia, que non era moita. Levaba alí
sentada máis dunha hora e nos cristais comezaran a aparecer as primeiras marcas
de bafo polo ambiente cargado que había dentro da sala. Non entendía como era
posíbel que J. S. Bach conseguira compoñer cousas coma as que tiña diante, é
dicir, tremendamente complexas e difíciles de executar.
Suspirou, puxo as mans sobre as teclas e
comezou a tocar, dicíndose que o intentaría unha última vez antes de que
chegase Francis para practicaren a obra que deberían interpretar na próxima
audición. Os seus áxiles dedos deslizábanse polo instrumento, enchendo o
silencio con melodías que se intercalaban, preguntaban e respondían entre elas.
Estaba na metade da peza cando alguén
chamou á porta. Sen levantar a vista do teclado, Aurora respondeu cun sinxelo
“adiante”. Entrou unha figura esvelta, morena e sorrinte, ollos da cor do mel,
e mirada triste, cos cordóns desatados, o estoxo dun clarinete na súa man
esquerda e unha mochila ás costas. Francis saudou a Aurora amigablemente e non
a interrompeu. Mentres ela tocaba, Francis encargouse de montar o seu
instrumento. Non tiña gana ningunha de asistir a esa clase, non por Aurora, coa
que se levaba de marabilla, senón polo profesor. Facíalle a vida imposible en
clarinete, non había nada que o contentara. Se aos mellores na materia como
moitísimo lles poñía un seis, non falemos das notas que levaban os que tiñan un
nivel aceptable ou regular. Ademais, portábase dunha maneira moi antipática coa
súa compañeira, que era unha boa pianista, e iso que só a coñecía dende había
dous meses.
Para cando terminou de montar, a
pianista xa acabara de interpretar a súa obra e estaba sacando o libro de
música de cámara para comezar a practicar. Aurora axudoulle a afinar a Francis.
Malia que tiña moi bo oído, precisaba escoitar a frecuencia do piano para
axustar a afinación do seu instrumento. Unha vez feito, estiveron ensaiando
durante un bo anaco e a peza semellaba saír bastante ben. Decidiron descansar
un pouco, xa que a Francis doíalle o beizo de tanto tocar, polo que se apoiou
nunha das danadas mesas da aula e falaron un pouco. Aurora soubo entón que
algunhas das compañeiras de Francis volveran mofarse na clase, un costume que
tiñan arraigado dende había anos.
- Sigo sen entender que lles fixen
para que se porten así comigo.- Declarou.
- A saber. Non che deron ningunha pista?
Algún alcume de mal gusto? Búrlanse de algo en particular?...
- A maioría das veces é sobre a miña
forma de vestir. Din que parezo un mozo, que son horrible, algunhas veces
incluso téñenme dito lesbia de merda...- Contestou triste Francis, xogando cun
fío do seu xersei distraidamente. -E nin sequera saben nada de min! Por que a
miña forma de vestir ten que condicionar os meus gustos?
- Ti vístete como queiras, son os teus
gustos. E a túa sexualidade non depende diso. - Afirmou molesta Aurora, que non
soportaba ese tipo de abusos.
- Díllelo a elas... en fin, imos darlle
outra volta.
- Vale, pero se volve pasar, dismo e
fágolles tragar o meu instrumento. –Finalizou a pianista.
Riron con ganas, ambas eran conscientes
de que a morena era capaz de cumprir a súa palabra. Abriron a xanela un pouco,
porque o ambiente xa rozaba o exasperante, e volveron ao traballo. Para cando
chegou o profesor, uns quince minutos despois, Francis e Aurora tiñan os
nervios a flor de pel, aínda que a pianista estaba case tremendo. Ensaiara
moito durante as vacacións e esforzáranse ao máximo para que a sonata saíse a
flote.
- Boas tardes - dixo o
profesor, pechando a porta tras el.
- Ola - dixeron a coro as outras dúas
persoas que había na aula.
- Que tal as vacacións? Practicastes? –
Preguntou Mateo.
- Foron ben, foron, e practicamos moito
- contestou Aurora.
- O mesmo digo - corroborou Francis.
- Ben, vexamos o resultado – dixo o
profesor sentando nunha cadeira a carón do piano nunha posición na que parecía
que estaba no sofá da súa casa. Esa actitude nunca lle fixo graza á pianista.
“Polo menos”, díxose, “non é o meu profesor de instrumento”, como lle pasaba a
Francis.
Sen más dilación empezaron a sonar as
harmonías dunha sonata de Lefévre. Mateo escoitaba atento, aínda que con poucas
ganas, co libro de partituras sobre os seus desgastados pantalóns de chándal.
Cando terminaron, na sala reinou un
completo silencio. A pobre Francis case cortara o beizo de tanto esforzo que
levara a cabo. A peza non era a máis curta do mundo, precisamente, e se a iso
lle sumamos todas as repeticións que tiña, xa daban ganas de deixalo todo e
marchar.
As músicos esperaban con ansias a
aprobación do profesor, a cal nunca chegou. Todo o contrario: afirmou que non
estudaran nada, que non se notaba ningunha mellora; e, dirixíndose a Aurora,
espetoulle:
- Eu non sei de que vés acostumada, pero
esta materia ou a tomas en serio e estudas como é debido ou suspéndote. Xa non
estamos en grao elemental como para ter este nivel de rendemento tan baixo.
Francis quedouse tan sorprendida que non
era capaz de dicir nada. Non podía crer o que acababa de oír. Aurora era a que
máis se esforzaba das dúas, a que sempre se preocupaba porque as cousas saíran
ben, a que estudaba todos os días para esa clase e a que tocaba de marabilla. E
agora Mateo soltáralle esas palabra sen máis, con toda a normalidade do mundo,
e o peor de todo, con desdén. Nese momento temeu polo profesor, tanto pola súa
saúde física como mental, porque se había algo que sabía de Aurora era que
odiaba que non valorasen o seu esforzo e o seu traballo. Se o seu temperamento
saía á luz agora, podía deixar a Mateo moi malferido.
Esperou a que saltara, pero non foi así.
Nos ollos de Aurora ardía unha furia que dirixiu directamente aos ollos de
Mateo, escondidos tras unhas gafas sucias e graxentas, que reflectían unha
actitude burlesca. Sen dicir palabra, a rapaza fixo o que Francis menos
esperaba: levantouse amodo, colleu as súas cousas con premeditada parsimonia e
encamiñouse cara á porta. O único que dixo antes de saír, seguida de Francis,
que non pensaba quedarse alí soa con Mateo, foi:
- Se tan mal o fixen, se tan mala músico
son, faino ti. - Espetoulle.
E sen máis preámbulo, foise, coas botas
facendo ruído contra as baldosas, o seu bolso golpeándolle levemente a cadeira
e a testa ben alta, deixando atrás a un atónito Mateo que quedou só fronte ao
piano.
Sorprendido polo atrevemento da rapaza,
sentou no tallo do instrumento e intentou facer soar unha sinxela melodía que
adoitaban aprender os pianistas primarios. Non foi capaz de tocar coas dúas
mans xuntas.
Foi entón, ao ver a complicada obra que
as mozas estaban tocando ata había uns intres, cando se deu conta do inxusto
que fora.
Alba Lugo Rey
Ningún comentario:
Publicar un comentario